må bra dag med afrikansk dans !

idag har det varit en "måbradag" för  hantverksprogrammen på nobelgymnasiet :) så vi blev indelade i olika grupper och jag hamnade med lina, victoria h och sara ifrån stil och även josefin haralsson ! ;) vilket var mycket kul :P på morgonen fick vi en mycket rolig upplevelse när våra lärare ställde sig på scenen i aulan och dansade magdans! haha , alla lärare är så härliga och man kan bara inte låta bli att älska dom :) jag skrattade nog hela dansen igenom , och skrattar även nu när jag tänker på det :) och eva bennis, våran mattelärare! kan man bli mer klockren !?! :D

dagen fortsatte med avslappning, föreläsning om självkänsla och självförtroende, föreläsning om kvinnor i media och avslutades med afrikansk dans ! ;) och det var roligt kan jag lova :P det var ganska många som sprang förbi utanför fönstret och de måste ha funderat över vad fan vi höll på med xD

det var även en som pratade med oss direkt på morgonen om hur man ska äta rätt för att må bra :) och gud vad skönt det var att hon sa : ät vad ni vill , så länge ni mår bra ! jag får nästan spader på alla som säger "man måste äta det och det , och nej det kan du inte äta då blir du tjock!" jag struntar väl i om jag äter godis , bara jag inte äter det överdrivet mycket och inte istället för mat .. har ju haft lite smått panikångest efter våra hälsopedagogikslektioner då våran lärare har sagt vad som är nyttigt .. därför blev jag faktiskt väldigt lättad över vad hon sa , tack och lov ! hon pratade ju också mycket om hur man ska äta när man idrottar , det kanske var därför jag blev extra intresserad av vad hon pratade om :)



våra härliga lärare som dansar magdans!
( har tyvärr en urkass telefon med ännu sämre kamera :( )



afrikansk dans !

-

nu har jag nyss käkat spagetti och köttfärssås , som jag lagat :)
jag har nämligen blivit kocken här hemma tror jag :P
och så har jag även gjort pappa skallig ! höhö :P fick bli rakapparaten för hans del :)

får hoppas att någon följer med mej till gymmet sen ,
annars blir det väl att träna ensam ;) för träna ska jag !

vi hörs !
puss&kram :)

Kommentarer
Postat av: e

du kock? :O Eh, då bor inte jag hemma länge till , för då lär jag svälta eller äta ihjäl mig på makaroner och korv :P

2008-12-03 @ 13:24:24
URL: http://emmaelfstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0