alkoholism :/

förut när jag satt på bussen från skolan så såg jag ett gäng alkoholister. Och jag kände direkt vilket dåligt samvete jag fick och tyckte synd om dom :/ jag vet , det låter väl helt sjukt att man tycker synd om alkoholister och har dåligt samvete tänker ni ? men det är så ju så synd om dom egentligen , dom är ju sjuka ! alkoholism är faktiskt en sjukdom , även ifall man inte tänker på det ..och dåligt samvete får jag för att man åker förbi varje dag utan att lyfta ett finger för att hjälpa..  De väljer ju inte precis att bli alkoholister utan det är något annat som bidrar till det . Det är riktigt tragiskt ! jag känner nästan likadant när jag ser alkoholister på gatan som när man ser stackars fattiga barn från afrika på tv:n ..  men jag vet ju också att alkoholister ofta är skabbiga och kan vara riktigt läskiga ! och det håller jag helt klart med om , men tycker fortfarande synd om dom eftersom det är alkoholen som har gjort dom till dom där skabbiga och läskiga människorna.

varför kan inte deras anhöriga ta hand om dom så att dom slipper sitta ute i kylan och dricka sin öl , hjälp dom istället !? det värsta är ju att de säkert inte har någon familj kvar , men har dom det så hoppas jag att familjen tar sitt förnuft tillfånga och hjälper dom ur skiten .. ni ser ju själva hur mycket alkoholen förstör ! en stor orsak till att jag känner såhär är att jag själv har alkoholism i släkten och det enda man vill är att hjälpa .. men tyvärr vet jag ju att det inte är det lättaste :/ men så länge man försöker ..

-


take it easy my friends :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0