steg-för-steg

jag tänkte nu visa er en steg-för-steg sminkning :)

1. Det allra första jag gjorde var att lägga en eyeprimer över hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynen :P Eyeprimern är nästan ett måste om man vill att sminkningen ska hålla hela kvällen eller för att den inte ska lägga sig i ögonvecken. Sedan lade jag en silver-glittrig skugga över hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynen , som en bas ;)



2. Efter det lade jag en svart skugga som en trekant längs ut på ögonlocket . Och suddade sedan ut den ordentligt som ni ser på den andra bilden :P

 


3. Efter det så lade jag ännu mer svart ögonskugga längs globlinjen och suddade uppåt och utåt så att den blev mer kattliknande. Jag lade även den svarta ögonskuggan på nästan halva ögonlocket ..



4. Efter det så tog lade jag en svart skugga under ögat , så nära ögonfransraden som möjligt och suddade ut den så att den blev tjockare längre ut och flöt ihop med ögonskuggan på ögonlocket.



5. Efter det tog jag en stor borste och lade den silver-glittriga ögonskugga (som jag hade som bas) över det svarta och på hela ögonlocket och ända upp till ögonbrynen igen. Jag målade även ett tjockare streck med eyeliner på ögonlocket för att få mer inramade ögon och fyllde i ögonsbrynen med en ögonsbrynsskugga :) jag avslutade sedan med mycket mascara :)



-





resultatet ! vad tycker ni ?

(ögonskuggan är dock mycket mer glittrig i verkligheten :P)

-

använde mej av den nya ögonskuggspaletten från HM
och mina penslar från skolan såklart :P
mascaran jag använder är define-a-lash från maybellinne (den rosa)


Kommentarer
Postat av: Julia

Gud va du är snygg & hjälp vad du är duktig på att sminka:D

2008-12-23 @ 20:40:07
Postat av: elin

haha , tack gumman ! <3

2008-12-23 @ 20:43:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0