veckans sminkning :)

tänkte att jag skulle lägga ut en sminkning nu :P
sminkningen är från igår på tjejkvällen :)
jag tycker den är ganska enkel och går fort att göra :)

-

gör så här:

först lägger du en bas med foundation , och eftersom jag har gått igenom hur man lägger en bas i ett tidigare inlägg så går jag inte in något djupare på det :P efter att du har lagt basen så lägger du ett tunt lager med eye primer på ögonlocket :) (finns att köpa hos makeup store och andra butiker) efter det lägger du dipliner efter ögonfransraden och gör den "spetsigare" i kanten :)  som du ser på bilden här nedan :



tjockleken på eyelinern kan du välja själv , jag valde att göra den ganska tjock :P

efter att jag har dragit eyeliner så lägger jag en guldskimmrande lösögonskugga över hela locket,även i ögonvrån och lite under ögat, precis under ögonfransarna. Jag nämnde ju också att du skulle lägga en eye primer på ögonlocket och den gör så att lösögonskuggan sitter kvar , det gör den inte annars och ger inte samma effekt :P det är därför du ska ha det på ögonlocket :)



på bilden ser ögonskuggan orange ut , med det är den inte i verkligeheten :P
det blev bara så i det ljuset och med min kamera :/
den är mer glittrig och guldig i verkligheten :P

efter att du har lagt ögonskuggan tar du en vanlig svart kajalpenna och ramar in ögats undre del , har du små ögon råder jag dej att inte lägga någon kajal längst in i ögat utan lite längre ned , vid ögonfransarna :P efter detta tar du på mascaran ;)




så här blev det färdiga resultatet ;) lite 80-tal kanske ?




make it my way !

Kommentarer
Postat av: malin olsson :D

ohhhh, I like dina smink tips :)

2008-12-15 @ 20:34:45
Postat av: malin olsson :D

ohhhh, I like dina sminktips elin :) <3

2008-12-15 @ 20:46:56
Postat av: elin

hihi, ja jag är glag att någon uppskattar det ! ;D <3

2008-12-15 @ 22:21:44
URL: http://eelfstrom.blogg.se/
Postat av: jessica

gillar sminktipsen men ännu mer dina låååååååååånga fransar tös :D

2008-12-15 @ 23:11:57
URL: http://ohjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0