första skoldagen imorgon?

Imorgon är en stor dag för ganska många! Skolan börjar för de flesta (inte för mig, eftersom jag börjar tvåan så börjar vi senare, på måndag rättare sagt) och jag tror nog att det är ganska många människor där ute som är en aning nervösa. Undrar vilken klass de hamnar i, om det kommer bli bra, om linjen och skolan man ska gå på är bra, vilken buss man ska åka med osv.. Jag har varit i exakt samma sits och kommer ihåg att jag knappt kunde sova dagen innan.. Gick runt hemma och bestämde kläder och hur jag skulle se ut den första dagen och funderade lite över klassen och om man skulle bli omtyckt och så.

Men egentligen är det inget att vara nervös för. Alla ni som är oroliga kan vara lugna! Vad kan hända? Det värsta som kunde hända mig hände också och det var inte så farligt. Det som hände var att vi satte oss på fel buss och hamnade långt ute på färjestad och kom en kvart för sent in i aulan där alla ettor satt och så fick man försiktigt klämma sig förbi en massa folk eftersom de enda lediga platserna var i mitten av en rad! Förstår ni vad pinsamt det var!! Nej men så farligt var det faktiskt inte, skrattar ganska mycket åt det nu i efterhand.

Kommer ihåg första dagen så väl och tror att alla andra i klassen också gör det. När vi satt där hela klassen samlad i en ring. Vi har pratat om vad vi tänkte om varandra då faktiskt, första intrycket liksom. Men ingen av oss tror jag dömde någon som tur var utan tänkte nog mest på kläderna. Jag hade en mörkgrön tunika/polo på mig, (haha) Sandra hade en senapsfärgad cardigan, Bergh hade en brun T-shirt på sig, Julia S i sin vita jacka och klackar, Tina med sitt långa hår :O Linnea med sin vita handske, ja jag kan sitta såhär hur länge som helst för första dagen är ett minne jag aldrig glömmer ;)

Och alla ni som är lite nervösa kan ta det lugnt. Alla andra är exakt lika nervösa som du är och vad som än händer kommer det att ordna sig! I gymnasiet är man mycket mer mogen och allt blir mycket bättre om man tänker på högstadiet som är ett riktigt helvete för vissa.. Men i gymnasiet har i alla fall de flesta mognat och vet hur man uppför sig. Hoppas ni får en riktigt bra första dag imorgon, om inte (som för mig) så kan det bara bli bättre! :D Man måste tänka positivt !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0