en tankeställare

Herregud, ibland blir jag verkligen förvånad över vad folk kan säga och tycka. Vissa folk har nog bara bestämt sig för att hata vissa personer och snacka en massa skit om dom som inte är sant. Bara för att de har bestämt sig att de inte tycker om personerna så har de en viss uppfattning om dom som är väldigt negativa..

Visst jag ska erkänna jag är ingen ängel, jag älskar att prata skit jag med, jag är tjej och det hör liksom till? Visst gör det de? När man träffar sina kompisar är det ju egentligen massa skvaller man pratar om. Man berättar vad man hört och vad man tror, men även om jag pratar skit ibland så betyder inte det att jag drar egna slutsatser om personerna och att jag hatar dom för det. Nej absolut inte, jag vet själv hur det är att höra skitsnack om sig själv och allt är bara så förvrängt som det går att bli. Men ändå fortsätter vi att skvallra om allt och inget.. Men jag vet i alla fall skillnaden mellan skvaller och sanningen..

Jag går inte runt och säger att det jag hört är sant utan att jag just bara hört det. Är då en viss sak sann, att man verkligen vet det då är det väl visserligen okej att säga att det är sant men man har ju ändå inte rättigheten att säga det till alla andra och sprida runt massa rykten. Det är i alla fall vad jag tycker och jag utgår från att alla personer är snälla innerst inne. Men ibland kan man ju få den där känslan av att man inte tycker om vissa personer, och visst det är inte fel vi är ju faktiskt mänskliga? Men jag visar det då inte genom att säga taskiga saker till eller om den som vissa kan göra. Ärligt talat förstår jag inte hur man kan skriva eller säga saker om folk man inte känner?

Man måste faktiskt lära känna en person för att kunna veta om den verkligen är så dum i huvudet som alla säger.. Skulle jag lära känna alla dom personer som jag kanske känner lite obehag för så skulle jag nog tycka om dom när man väl känner dom.

Därför blir jag vääldigt fundersam när jag läser och får höra sånt här. Jag blir inte arg, utan mer besviken av det.. För ingen har väl rätt att bedömma mig eller någon annan om den inte känner mig/oss? Right?

Okej, förlåt om ingen förstår något av det jag nyss skrivit och det är ingen som behöver ta åt sig. Jag fick mig en tankeställare bara och jag var bara tvungen att skriva av mig lite, hihi..




Kommentarer
Postat av: stina

Du har så rätt så rätt Elin. Människor som pratar mycket skit har nog ett väldigt starkt behov av att hävda sig och bli lyssnade på. Är man ödmjuk så bryr man sig om sitt och ingen annans. Men om det handlar om Grums så får man ju inte vara bättre än någon annan där, där grundar sig allt skisnack. Avundsjuka.



2009-12-22 @ 09:08:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0