nagelvård !

tänkte nu ge er lite tips om hur ni sköter om era naglar ;)
för vem vill inte ha snygga och framförallt starka naglar ?
jag känner mej iaf mycket fräschare och snyggare med välskötta naglar :)
ger er lite av mina egna tips , så som jag brukar göra , vilket funkar för mej ;)

många klagar på sina naglar , och säger att de går av hela tiden och aldrig kan växa och bli starka och långa :P men visst så har mina naglar också varit , när jag inte skötte dom ! men det första jag gjorde var att fila ner dom , så att alla blev jämnlånga .. jag filade dom också raka , alltså inte runda som många gör .. eftersom nagelns fiber(?) eller något växer rakt så blir de automatiskt starkare om man filar dom raka :) efter det är det viktigt att hela tiden se om naglarna och smörja in dom med nagel- och nagelbandsolja som stärker nageln och nagelbanden :P växer nagelbanden ner på nageln ska man också försiktigt peta upp nagelbanden efter att man har tagit på nageloljan :) sen efter det har jag alltid nagellack på dom , fast oftast inte med färg :) utan ett baslack som gör dom starkare och även skyddar dom från att bli missfärgade :P sedan så tar jag oftast bort nagellacket en gång i veckan och lägger på nytt så att det håller sig fräscht :P tänk på att när du tar bort nagellack , att inte använda en remover med aceton , detta torkar ut nageln vilket inte är bra :P köp också en riktigt bra handcréme att smörja in händerna och naglarna med varje morgon och kväll :P


sköter ni dom så ska ni se att ni snart har fina naglar :P ha lite tålamod !

detta är det jag gör för att få mina naglar snygga och fräscha :P sen kan jag säga er att går en nagel av för mej så filar jag ner alla :) detta för att jag inte tycker om när en nagel är mycket kortare än alla andra :P tänk också på att det absolut inte är snyggt att ha fööör långa naglar ! :S usch , det ser bara ofräscht ut ! ha en lagom längd som ser snygg ut och som du trivs med ;)

visst finns det dom som ändå inte får starkare naglar av det här , men då vet jag att det finns olika kosttillskott för naglar som man kan köpa :P det är alltid värt ett försök? finns hos hälsokostbutiker :P




mina naglar ! :)

Kommentarer
Postat av: Ida Hasselqvist

Mysig blogg :D

Hur är det med dig? Kram!

2009-01-05 @ 13:30:28
URL: http://hasselqvist.blogg.se/
Postat av: Jossa kusin

Fina dom var då :D

2009-01-05 @ 21:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0