till blivande gymnasieelever

ville bara slänga in ett inlägg till alla er som ska välja gymnasium snart ! hörde ju att ni snart ska välja och tänkte då komma med några förhoppningsvis kloka ord :) jag vet ju själv hur det var för mej för ett år sedan .. man stressade och tänkte på alla prov och att man var tvungen att ha bra betyg .. jag visste inte alls till en början vad jag ville välja , och blev bara mer och mer förvirrad när jag fick höra om alla program :O för hur många olika program finns det inte egentligen ? och alla låter så intressanta .. men valet av gymnasiet är faktiskt inte livsviktigt ! välj något du tycker är kul och skulle orka med i tre år till :) för du kan läsa upp betygen och bli vad du vill efter gymnasiet ändå ! du kan till exempel välja floristprogrammet men sedan komma på att du vill bli polis ? då är det bara bli det .. eftersom du får behörighet till universitetet genom nästan alla program så funkar det så .. okej , polis var kanske ett dåligt exempel eftersom jag vet att man måste läsa historia och det läser man inte på alla program :) men det går att lägga till :D

alltså jag förstår verkligen hur förvirrade alla är för att ni tror att ni gör det viktigaste valet i livet nu .. men så är inte fallet :) ni är bara 15 och 16 år ! det är ju klart att ingen av er vet vad ni vill göra med ert liv ? och ni som vet det , grattis :) det är en stor bedrift att veta vad man vill göra med sitt liv nu när man är så ung :P livet är långt och ni kan bli vad som helst ! och när du vet vad du vill så är det bara att kämpa på :D

jag själv har ju en plan nu , att bli makeup artist :) (helst professionell:P) och jag undrar hur mitt liv ser ut om några år .. vem vet jag kanske väljer något helt annat :D livet är inte så förutsägbart som man tror ..

tänk bara på att slappna av :) det ordnar sig alltid och ert liv står faktiskt inte på spel !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0