i'm back!

Hej! Har ni saknat mig? Jag har faktiskt saknat att blogga lite men inte haft någon direkt tid till att skriva så mycket. Idag började i alla fall kultur och stilhistorian som vi ska hålla på med i tre veckor nu. Har blivit indelade i grupper med inredning, mode/textil och frisör och gruppen verkar jättebra! Tror detta kan bli ett bra arbete även om det är väldigt mycket att göra.

För er som inte vet vad vi ska göra så är det så att varje grupp har fått ett varsitt årtal. Varje grupp ska sedan ta reda på fakta om hur frisyrerna, sminket, inredningen och kläderna var på den tiden samt veta viktiga händelser, författare, hur samhället var osv. Detta ska vi tillsammans göra en presentation på och efter dessa tre veckor är slut ska vi kunna stå i aulan och ha en presentation på 20 min/grupp och redovisa. Samtidigt ska man lära in alla andra årtal och sedan få ett prov på allt.. Visst låter det svårt!

Men ju mer man tänker på det ju bättre känns det, tror att vi gör det svårare än vad det är. Jag ser det i alla fall som en utmaning, som jag ska fixa!


Förövrigt idag har jag inte gjort så mycket. Ska plocka lite på mitt rum och kasta ut allt julpynt och sen klockan sju ska jag ta mig iväg på fotbollsträning. Det har ju nämligen börjat nu igen och det ska bli skönt att börja röra på sig igen! Och jag kan lova att jag kommer vara död imorgon..

Kommentarer
Postat av: issy

vi gjorde ju precis samma sak . Kan säga att det är mycket roligare än vad det är svårt. Bara att göra en kul grej av det . Sen är inte den muntliga delen så svår heller som man kanske tror , att stå inför många vad inte så pirrigt som jag trodde ;D



Ni kommer få jätteroligt.

2010-01-14 @ 15:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0