stilanalys

Sitter med min stilanalys och klickar samtidigt runt på massa sidor för att leta kläder som kan passa till ett collage för uppgiften. Letar ju efter romantiska kläder som passar till kroppsformen T där axlarna är större än resten av kroppen. Ett ganska kul arbete om man jämför med till exempel historia eller något! Man lär sig väldigt mycket nyttigt på det också.

Har varit på värmlandsmuseeum idag och lyssnat på hur kroppsideealet har sett ut genom tiderna och så fort man kom in genom dörrarna blev man trött. Det är som att någon sprutar ut sömnmedel så fort man kommer in på museeum och jag måste erkänna att jag inte är så intresserad av konst så mitt tålamod försvann direkt. Lärde mig lite i alla fall, men det mesta hade man redan hört när vi hade kultur och stilhistoria i skolan..

Ska laga mig lite mat nu och sen fortsätta med uppgiften och efter det ska jag åka iväg till ämtervik för att spela match!

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0