känner mig hopplös

Hejsan! Sitter i Emmas lägenehet just nu och känner mig hopplös. Har varit i Oslo hela dagen igår och halva dagen idag och letat praktikplats. Hittade ett ställe igår som jag trodde jag kunde få vara på och skulle tillbaka dit idag så jag var jättepositiv och åkte dit men får reda på att dom inte hade plats. Så då var det bara att fortsätta leta och idag var jag ju helt ensam. Inte kul att springa runt i Oslo helt ensam kan jag säga.. Gick in på varje ställe jag såg som var lockande och alla sa att jag skulle skicka in en ansökan och berätta lite om vem jag var och vad jag har gjort inom makeup. Men hallå? Jag söker inget jobb, jag vill bara ha praktik! Jag fattar inte vad som är så svårt med att ta emot en praktikant. Det är ju gratis arbetskraft?

Mitt sista hopp är butiken visage som lät jättebra. Lite liknande koncept som makeupstore men lite större butik och fler märken. Tjejen jag pratade med idag lät positiv och var jättesöt men tyvärr var inte butikschefen där idag så hon skulle ringa upp mig imorgon istället. Hoppas på ett positivt svar! Får jag inte det så blir jag väl helt knäckt eftersom det lär vara mitt hundrade nej. Och då har jag inte en aning om vart jag kan vara! Får väl i värsta fall vara i karlstad på någon butik..

Tröstar mig med Emmas choklad medan jag väntar på att bussen hem ska gå. Är hemma någon gång efter nio ikväll..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0