projekt och jobb

Hallå där! Äntligen har jag tid att blogga igen. Trodde jag skulle kollapsa där ett tag efter att knappt haft en lugn stund igår. Dagen igår började väl kanske inte på det bästa sättet. Jag och Lina försov oss och fick en liten utskällning men vi ryckte upp oss och jag och Sara slutförde vårt arbete med projektet där vi skulle skapa en karaktär utifrån smink, kläder och frisyr som passade till hur väggen såg ut. Korten blev grymma! Glömde lägga in dom på ett usb så de kommer nästa vecka.

När skolan var slut så packade jag och Malin ihop massa smink och åkte iväg till Klara gymnasiet för att börja på vårt projektarbete. Nathalie var så snäll och var modell åt mig så henne sminkade jag i en rosa dramatisk sminkning med babydoll fransar och en stram knut i håret. Till det hade hon lacktights, en skinnjacka med nitar och mina kilklacksskor från scorett. Kan bara säga att jag var så nöjd när hon fotades! Jag blev så grymt imponerad av mig själv! Hoppas att bilderna verkligen blev så bra som jag hoppas på! Det roliga var att jag inte hade bestämt mig vad jag skulle göra innan utan nästan bara improviserade ihop något, vilket blev jättebra! Ska försöka få de bilderna till veckan också så jag kan visa er! Så att jag kan bli ännu lite stoltare (a)

Efter projektet igår åkte jag och såg min allra första boxningsgala och det var också riktigt grymt! Tänk er rocky filmerna, fast på riktigt !

Idag har jag jobbat hela dagen. Men tyvärr så har jag varit lite off hela dagen så det kanske inte var den bästa dagen jag gjort på makeupstore. Men ibland har man sånna dagar också. Ska faktiskt lägga mig tidigt idag för att vila upp mig ordentligt.



Lite av dagens extreme sminkning är fortfarande kvar. Dock inte de grymt snygga läpparna.. Riktigt mörkrött/lila läppstift och extrema ögonsminkningar är höstens look hos MUS, riktigt snyggt!





Linda Hallberg har på bilden använt det snygga läppstiftet havanna och de nya skuggorna ur extreme-looken!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0