no stress

Hejsan! Just nu är jag på random brand och jobbar och avnjuter en sallad från MaChé. Den enda som inte är lika bra är att det är jättefint väder och jag sitter inne! Men jag har faktiskt fått mycket gjort idag. Eftersom det inte är världens rusning i butiken så sitter jag och gör skolarbeten som jag ligger efter med. Jobbar ju hela helgen och ska även hjälpa martin att flytta så det blir inte mycket tid jag kommer kunna lägga på skolan även om jag skulle vilja det.

Är ju en del arbeten som ska in nästa vecka men konstigt nog är jag inte så stressad.. Jag tror jag känner på mig att det snart är över och varför har man sån panik över betygen? Vad spelar det för roll om man har MVG eller VG i ett ämne? Det finns nog inte en enda arbetsgivare som nekar dig ett jobb för att du inte har högsta betyg i ett visst ämne. Så som jag tycker nu tyckte jag inte för ett år sen. Då ville jag prestera så bra jag kunde på varje prov och alla arbeten som skulle in gjorde jag mitt bästa på och några gånger resulterade det i att jag fick högsta betyg men många gånger låg man där på gränsen och då var jag ändå inte nöjd över allt jobb jag lagt ner på det där jävla arbetet. Idag gör jag mina arbeten och lämnar in dom i tid och lägger inte ner mig så där överdrivet mycket men får ändå VG på det mesta, vilket var exakt samma som jag fick innan! Varför stressade jag mig i onödan för att få högsta betyg?

Jag måste faktiskt sluta ha så höga krav på mig själv! Och jag har blivit bättre på det, sen har jag ju självklart mål. Men jag ser stor skillnad på mål och krav. Jag har satt upp höga mål som jag strävar efter och som jag verkligen vill nå och jag vet att det kan ta ett tag innan jag når dom målen men en dag ska jag komma dit det har jag bestämt mig och när jag väl har bestämt mig så går det inte ändra på det.

Jag tror nästan att de flesta som läser min blogg och detta inlägget är tjejer och det är oftast vi tjejer som ställer för höga krav på oss själva. Sluta med det! Du gör ditt bästa och behöver inte vara bäst i allt! Vi stressar bara upp oss i onödan och mår dåligt av det! Slappna av istället och ta det som det kommer, snart tar vi studenten och jag + många andra slutar skolan för gott!! Äntligen ut i arbetslivet!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Så sant!

2011-04-29 @ 21:26:25
URL: http://ohjess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0