veckans sminktips !

VÅRDA DIN HY!

Nu tänkte jag ge er tips på hur ni ska ta hand om ert ansikte , och alltså berätta för er om hur vi gjorde i skolan i onsdags :) För allt handlar ju inte bara om smink , så detta kan man väl säga blir denna veckas sminktips :P Och vem vill inte ha ett rent och fräscht ansikte ? :D

1. Vi började med att tvätta oss med Face Stockholms cleansing lotion. Denna tar bort eventuella sminkrester i ansiktet
och innehåller Aloe som gör så att huden även återfuktas




2. Sedan använde vi Face Stockholms eye makeup remover runt ögonen.



3.  Efter det gnuggade vi in Face Stockholms Cleansing Powder i ansiktet. Det här pulvret skulle man blanda med vatten först och sedan ta på. Detta är också en remover som tar bort smink och annan smuts som man har i ansiktet , och rengör ordentligt



4. Efter att vi hade tagit bort allt gammalt smink ordentligt så peelade vi ansiktet med Face Stockholms Green Tea Exfoliator. Och jag lovar er , den var jätte bra !  Det tog bort alla döda hudceller i ansiktet och rengjorde på djupet och mitt ansikte kändes jättefräscht :) Denna peelingen ska användas två gånger i veckan :)
men jag brukar oftast bara peela mig en dag i veckan :P



5. Efter peelingen var det dags för en ansiktsmask :P  Och eftersom jag är torr i hyn så använde jag Face Stockholms Moisturizing Treatment Masque . Den var genomskinlig och när den torkade så kunde man dra av den :P  Fast det gjorde lite ont , så den tvättas bäst bort med ljummet vatten.
Ansiktsmasken var superbra!



har man fet hy kan man använda den lila istället ;
Face Stockholms Treatment Masque for Oily Skin

6.  Efter att vi hade tvättat bort ansiksmasken så sprutade vi Face Stockholms Balancing Toner över hela ansiktet. Tonern återfuktar ansiktet och är jättebra ;) Kan även sprutas över ansiktet när man bär smink ! Vi smörjde sedan in ansiktet med Face Stockholms Seaweed Cream som även den återfuktar och tillför en massa ämnen som är bra för hyn. Vi avslutade sedan med Face Stockholms Eye Gel  under ögonen. En kylande Gelé som är återfuktande och även kan minska påsar under ögonen och piggar upp ögat :)

alla dessa olika produkter är ju inte nödvändigt att använda , men är mycket bra att ha ändå :P jag brukar tvätta mej med en djuprengörande toner morgon och kväll och även smörja in mej med en bra dagscréme på morgonen som inte gör mej för fet i aniktet och på kvällen smörjer jag in mej med en fetare nattcréme . Sedan brukar jag peela mej en dag i veckan (om jag kommer ihåg) . Ansiktsmask händer det inte så ofta att jag gör tyvärr , men det ska bli en ändring på det :P ska försöka hinna med det en gång i månaden iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0