sotade ögon :)



jag tänkte nu visa er hur man sotar ögonen som på bilden ovan
och jag visar er steg för steg :P
utgick från denna bilden men gjorde sedan på mitt sätt :)
(och min sminkning ser inte lika proffsig ut som på bilden eftersom bilden är så himla mycket redigerad !)

 

steg 1:
Börja med att lägga en noggrann grund med concealer och foundation. Concealer är till för att täcka och ljusa upp. Concealern kan du lägga under ögonen för att få bort  de mörka ringarna, man kan också lägga det runt näsvingarna om man är röd där och även på andra ställen där man känner sig rödare eller mörkare på ngt sätt. När du känner dig nöjd och ser hyfsat jämn ut i huden så är det dags att lägga på foundation. Tänk på att välja foundation efter din hudfärg , inte mörkare eller ljusare . Det ser bara onaturligt ut .. Vill man ändå se brunare ut kan man använda lite solpuder på kindbenen. Tänk även på att dutta in foundationen i huden , istället för att dra , då drar man bort de man nyss lag på .. Avsluta grunden med rouge och allra sist puder för att få sminkningen att hålla :)



steg 2: Nu ska vi börja med ögonen. Lägg en ljus skugga på hela ögonlocket och ett tunnare lager ända upp till ögonbrynen. Sedan markerar du ögonen med en kajalpenna.. Måla ett tunt streck på övre fransraden och under ögat så målar du så långt in mot ögat du kan . Dra strecket så så långt in i ögat det går och efter det tar du en pensel och suddar ut kajallinjen en aning. Sudda främst på ögonlocket och sudda uppåt.



steg 3: Nu är det dags för ögonskuggan. Jag använde mej av en mörkare brun ögonskugga men man kan även använda svart eller någon annan färg om man vill. Jag började med att lägga ögonskuggan i globlinjen och på yttre sidan av ögonlocket .. Efter det började jag sudda innåt och uppåt för att ta bort linjerna .. Sedan fortsatte jag att lägga på ögonskugga och sudda tills jag fick ett resultat jag var nöjd med .. Jag förstärkte sedan med en svart ögonskugga i globlinjen för att få mera djup ..

Under ögat la jag också en ögonskugga och tog då den svarta och drog ett tunt streck så nära fransraden som möjligt och sedan suddade jag utåt och nedåt :) jag la även på lite brun ögonskugga här med och såg även till att inte ha några linjer , utan att ögonskuggorna skulle smälta samman i varanda :)



steg 4: avsluta nu med mascara :) du skulle även kunna ta på dig lösögonfransar , sånna som är styck :P för att få ännu längre fransar och exklusivare ögon ! ;)

-

det är bara att testa sig fram , hoppas ni uppskattade snabb genomgången till en snygg partysminkning ! hehe ;)


Kommentarer
Postat av: maliin olsson :)

shit vad fint de blev!!! mkt bra tips du hade elin :) <33

2008-11-15 @ 09:43:10
Postat av: elin

hihi , tack :) tur att någon uppskattade det iaf ! ;D

2008-11-15 @ 14:25:54
Postat av: angelica salevik :>

bra tips! :D

2008-11-21 @ 19:22:44
Postat av: Anonym

håller med de andra !

mycket bra tips , ska testa sminka mej så till helgen :D

2008-12-02 @ 20:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0