skolfotografering!

hejhopp! idag är det onsdag vilket innebär yrkesämnen hela dagen !!! :D jätte kul .. började dagen med en rask promenad , som vanlig på onsdagar. Sen gick vi in i värmen igen och började plocka fram dockhuvuden och stativ.. Det vi skulle göra idag var att lära oss topera håret och olika toperingstekniker :P ja men okej , det här kan ju inte vara så svårt var ju den första tanken som slog mej.. Jenny började med att visa för hela klassen hur man gör och hur man tar olika paseér och toperar intill hårbotten och så och när hon var klar så började vi :) och jag märkte direkt att min tanke om att det skulle bli lätt var helt fel ! det var skit svårt och man fick göra om och när det kändes som att det gick någorlunda bra så kommer Jenny och säger : nej , gör inte sådär det är lättare så här :) jaja , säger du ja Jenny som är frisör och allt! men efter lite övning så gick det faktiskt lättare och lättare :P

efter lunch så hade vi fått tid till att göra oss iordning inför skolkortet :P och det blev full rulle direkt ! alla sprang runt med plattänger och locktänger och smink hit och dit ;) riktigt kul ! själv så gjorde jag korkskruvar i mitt hår som blev sådär :S och sen när vi var klara så var det dags för fotografering ! och det märks att vi är medvetna om utseendet :) haha.. dom där stackars killarna fick höra oss babbla om fel sidor, läppglans, hår som ligger fel och ja gud vet vad ? de fick även stå ut med ett par gapflabb och en del springturer till spegeln :) men vet ni ? vi överlevde nog allihop .. fick se ett testkort också och jag kan säga att jag alltid ser förjävlig ut på kort !! sen tog vi även enskilt kort och det fick vi inte se på..

-

nu har jag precis skrivit klart filmrecensionen om This is England och skickat iväg det till Susanne. Det känns faktiskt riktigt skönt att ha det gjort ! nu ska jag snart åka iväg till Grums och träna med syrran , det blir gymmet! gött :D eftersom fotbollen nu har slutat och all träning är över så måste jag hålla igång så då är det perfekt att åka och träna där ..

imorn ska vi till NWT på studiebesök , eftersom vi ska starta upp en egen tidning i skolan - KREATIV !  den verkar bli riktigt bra faktiskt .. och eftermiddagen hoppas jag att jag får spendera med min älskling !  :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0