Steg-för-steg

Det vad längesen sist, men nu äntligen bjuder jag på en steg-för-steg sminkning igen! Säg gärna vad ni tycker ;)

Steg 1:


Det första jag gjorde var att lägga en ordentlig bas. (Dålig bas=dålig sminkning) Sedan lade jag en turkos skugga längs med den övre fransraden och längst ut på den undre fransraden och suddade ut den.

 



Steg 2:

Sedan tog jag en mörkblå/lila skugga och lade den i globlinjen för att få en djup. Suddade även ut den skuggan och suddade även ihop den med det turkosa. Efter det la jag en rosa/lila skugga mitt på ögonlocket och suddade ihop med de andra färgerna.





Steg 3:

Jag la också den rosa/lila skuggan på den undre fransraden, mer i mitten eftersom det turkosa ligger längst ut. Och suddade såklart! Sedan var det klart runt ögonen, tog även på lite mascara också.





Steg 4:

När jag var klar med ögonen så började jag med läpparna och lade en rosa/röd läppenna precis på mitten av munnen och suddade ut den lite. Sedan la jag på ett ljusrosa, skimmrigt läppstift.





Steg 5:
Till sist la jag på ett rosa rouge på kinderna och duttade lite med läppstiftet för att få samma ton i ansiktet. Läppstiftet blev då som en crémerouge och gav mer lyster. Sedan var jag klar!



-







Vad tycks? Själv tyckte jag det blev riktigt fräscht med de färgerna men tyvärr var de kanske lite för kalla för just mej.

Kommentarer
Postat av: stina

det här var skitsnyggt! vilket märke är det på ögonskuddorna? :) nu lägger jag till dig på mina favoritbloggar! :)

2009-11-05 @ 19:10:51
URL: http://metrobloggen.se/stint

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0