redo för sängen

Klockan är nu nio och jag är faktiskt redan klar för att gå att lägga mig. Antar väl att det blir tidigare kvällar nu när skolan har börjat men det kan vara skönt det också. Jag ska ju dock inte sova än, utan tänkte sätta mig och titta lite på tv, vilket jag nästan aldrig gör. Känner att det ska bli skönt att komma i sängen nu efter ett pass på gymmet förut! Wiiho, jag och Josse kom iväg och syrran hängde på också. Får se om jag får någon träningsvärk imorgon men det borde jag få. Hann med lite grovrengöring av ansiktet förut i duschen också, alltså peeling och ansiktmask som jag försöker hinna med åtminstone en gång i veckan. Något som alla borde göra! Man tänker nog inte på vad viktigt det är.. En annan sak som är väldigt viktigt är att ha rena sminktverktyg.. Jag tänker på alla där ute som har en massa svampar och penslar som säkert inte varit rengjorda på länge, tänk vad bakterier! Visst jag är väl inte världsbäst på att tvätta efter varje gång tyvärr, men jag håller det i alla fall rent. Och det bästa att tvätta redskapen med om ni inte har bakteriedödande medel är Yes! Diskmedlet alltså.

Ja nu fick ni er lite småtips också, haha. Nej men för ert eget bästa borde ni sköta om era grejer annars kan det uppstå finnar och inflammationer och det är inte kul.

Ha det bäst! Puss&kram

Kommentarer
Postat av: sajgkil

vet du om man kan tvätta i.d borstar med yes också?:)

2009-08-24 @ 21:59:42
Postat av: elin

Har faktiskt aldrig testat i.d och deras borstar än men jag tror det borde gå att tvätta med yes, även om det är en speciell borste. Annars kan du ju alltid testa med borstrengöring som är till för sminkborstar. Det borde ju vara konstigt om det inte gick att använda det :)

2009-08-25 @ 15:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0