rolig men stressig dag

Idag var det första dagen på praktiken och jag kan inte säga annat än att det var jättekul! Dagen började dock minde kul med tre timmars psykologi! Känner att den lektionen kommer vara en av de jobbigaste denna terminen. Jag kom till makeupstore runt tolv och slutade fyra och idag har jag gått igenom alla produkter, städat, svarat i telefon och bokat tider, hjälpt kunder och tittat på en makeupkurs och det har varit askul! Imorgon ska jag få lära mig kassan också så då blir det lite mer att göra. Men kul ändå att kunderna kommer och frågar mig om saker! Visst jag kan inte deras märke helt och hållet än eftersom men det lär jag mig snart så kika gärna förbi hos mig någon dag så kan jag hjälpa er :D

När jag slutade var det stressigt, jag hade ju en fotbollsmatch som började sex så det var lite ont om tid, men det gick! Och matchen slutade 1-1 mot Norrstrand som leder våran serie! Vi skrällde rejält med tanke på att vi ligger sist! Men idag fungerade vi som ett lag igen och spelade fotboll.. Något vi inte har gjort på hela säsongen men nu har vi brutit isen och jobbar oss uppåt igen!

Just nu sitter jag och målar naglarna och funderar ut kläder för imorgon, det är ju inte lätt när man måste vara svart! Längtar lite tills imorgon också, för då ska jag bli sminkad! :D

Jaja, vi hörs mer imorgon efter min praktik istället så har jag nog lite mer att berätta och kanske med bilder på höstens smink hos makeupstore! ;)

Ha det bra! Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0