lösögonfransar




Jag har ju fått frågan av en läsare här att jag ska ge lite tips på hur man sätter på lösögonfransar och vilka som är bäst osv. Jag är dock inget proffs på lösögonfransar, använder det bara vid speciella tillfällen så som nyår. Tror faktiskt det var förra nyår jag använde fransar sist, oj då.. Jag kan ju i alla fall försöka mig på att ge några tips!

Det första ni ska göra med era fransar innan ni sätter på dom är att klippa dom i rätt längd! Det kan nog vara något av det viktigaste eftersom alla har inte samma storlek på ögonen och fransarna är oftast för långa! Mät ut på ditt öga och klipp sedan bort från den sidan som ska sitta på ytterdelen av ögat.

Tryck sedan ut lim på franskanten, men tryck inte fast lösögonfransarna på ögonlocket direkt utan vänta några sekunder så limmet blir lite mer "klibbigt" istället för helt rinnande, det blir lättare då. Försök också att komma så nära dina egna fransar som möjligt för att få ett naturligt resultat, blunda inte med ögat när du sätter på dom, det uppstår lätt en glipa mellan dina egna och lösögonfransarna då.

Något mer tips har jag väl inte att ge er, det behövs övning för att kunna sätta på lösögonfransar faktiskt. Tro det eller ej, men det finns inte många som klarar det på första försöket!

Och till er som fortfarande tycker det är svårt efter flera gångers övning så rekommenderar jag er att testa på single lashes. Enstaka ögonfransar som man kan förstärka med vart man vill i just fransraden.. Enkla att doppa i lite lim och pilla fast med en pincett.. Blir faktiskt mest naturligt om det är det man är ute efter.



Eftersom jag inte är något proffs på just lösögonfransar så har jag faktiskt inte en aning om vilka som är bäst. Använder det ju inte så ofta och när jag väl använder det så kör jag oftast på budget, HM eller något eftersom jag bara ska använda dom en gång. Men köper man lite dyrare och sköter dom, så går det använda dom flera gånger om! Så det är inte bortkastade pengar inte :)

Någon annan som har bättre erfarenheter av lösögonfransar än mig? I så fall får ni gärna kommentera och ge mig råd och tips om hur ni gör och vilka lösögonfransar ni tycker är bäst!



Föresten, efter att fransarna är på plats så får ni inte glömma att måla en eyeliner över så att kanterna inte syns!

puss på er ♥

Kommentarer
Postat av: Jonna

å tack så mycket för att du gav mig lite tips:)



god jul!

2009-12-23 @ 23:38:37
URL: http://jonnisponnis.blogg.se/
Postat av: Jonna

sv: absolut! får kika in här lite när dom ska på. Så får vi hoppas på att dom hamnar rätt:)

Måste bara säga att jag älskar dina sminktips också.

2009-12-24 @ 09:14:20
URL: http://jonnisponnis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0