snöoväder

Hej! Idag är det annandagen och då är det dags för den traditionella annandags-bandyn! Om sunvära tar sig fram i snöovädret vill säga.. Vaknade hemma hos Jocke imorse och när jag tittade ut genom fönstret trodde jag först att jag hade blivit blind, men sen insåg jag att allt var vitt på grund av alls nö som kommit under natten! Det värsta var ju sen att vi skulle åka bil till slottsbron. Hatar verkligen att åka bil när det är sånt här väder! Men om man åker av vägen så lär det ju i alla fall vara mjukt va?

En sak som är ännu värre är att plogbilen på något vis glömmer eller helt enkelt skiter i våran väg som svänger runt radhusen här.. Hur har dom tänkt sig att våra bilar som står på parkeringen i en meter snö ska kunna ploga sig ut på vägen? Det är visserligen inte långt men en av grannarna har redan fastnat med sin bil, så nu står den där mitt i vägen. Det roliga är ju att den snart inte syns för all snö+ att det redan är vit, haha!

Undrar hur det ska gå att spela bandy sen. Får hoppas att det slutar snöa, för annars måste dom ju ta pauser för att skyffla bort all snö från isen! Det lär ju inte bli någon riktig bandy match idag heller eftersom snön förstör det, men det är ju så med bandy.

Jag fattar faktiskt inte varför färjestad gick ut i tidningen och klagade för hur kallt det skulle bli när dom skulle spela en hockeymatch ute, vet dom inte att det finns sporter som alltid är utomhus på vintrarna och som alltid får stå ut med kylan och vädret? :D



ibland går det inte så bra för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0