lev i nuet

visst är det lätt att sitta och tänka på allt som har hänt i sitt liv ? ibland kan jag sitta och tänka på alla misstag man har gjort , och vissa tycker man är så grova så att det känns som att man aldrig kommer glömma det. Men varför sitta och tänka på alla misstag man har gjort här i livet ? Alla gör misstag ! det finns inte en människa i världen som är helt perfekt , visst det finns kanske många som är nära men de är inte perfekta.. När jag väl kommer in i en sån fas och tänker på alla misstag känner jag mej värdelös ! eftersom det värsta med misstagen är att man inte kan göra de ogjorda :( men jag har nu börjat inse att tänk om jag inte hade gjort de misstagen eller de valen jag har gjort , då hade jag inte varit där jag är idag. Jag är nöjd med mitt liv och mej själv och det finns ingen anledning till att sitta och deppa för något som redan har hänt .. varför inte bara leva i nuet och vara lycklig ?

jag vet att det inte är många som kan säga att de är nöjda med sitt liv eftersom det finns så mycket som skulle kunna vara bättre .. men tänk vad mycket sämre det skulle kunna vara också ! varför slösa bort sitt liv till att var missnöjd hela tiden ? var nöjd över det du har , för jag lovar , tänker du efter så har du det ganska så perfekt ändå ? :)



gammalt kort , men detta gör mej till den lyckligaste människan i världen <3




föresten så vill jag tillägga att de som inte har något vettigt att säga om det jag skriver eller om min blogg överhuvudtaget, inte behöver kommentera , håll det för er själva så mår alla mycket bättre ..

Kommentarer
Postat av: viktoria

Tack! denna bilden är också söt ;)

2009-02-05 @ 15:41:07
URL: http://viktoriabergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0