en riktig tankeställare ..

för någon dag sen satte jag mej vid tv:n och tittade genom vilka program som gick och fick se en dokumentär om de två siamesiska tvillingarna abigail och brittany , såg tyvärr inte hela dokumentären men jag kan lova er att jag blev fast ! det var intressant att få se hur de hade det i vardagen och hur de klarade av allt :P men det värsta med att se sånna dokumentärer är att så många frågor kommer upp ..



abby och brittany har en kropp men två huvuden , detta är riktigt fascinerande att se ! tänk vad dagens teknik kan hjälpa .. men som jag sa , kom mina små tankar fram ..
 
hur andas de egentligen ? andas bara en av dem , eller andas de båda i samma lungor , eller har de en varsin lunga ? vem bestämmer av dem om de vill gå åt varsitt håll ? de har ju ändå två hjärnor och två viljor , men bara en kropp ? och hur gör dom när dom äter ? äter de dubbelt så mycket eller delar de på maten ? :S och de är ju trots allt syskon , vad skulle hända om de blev ovänner och börjar slåss ?

i dokumentären berättade de också om att många människor tittade på dom och viskade , och ibland tog de även kort på dom utan att fråga .. vilket jag inte kan förstå att de gör ? abby och brittany är lika mycket människor som vi är och lika mycket värda , om inte dubbelt så mycket värd som en vanlig människa :P skulle gärna vilja ha svar på någon fråga m eftersom jag blir tokig när jag inte vet :P någon som såg hela dokumentären och fick något vettigt svar ? ;)

- mina tankar blir allt knepigare och knepigare , detta förblir nog kanske ett mysterium :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha, dem tog ju upp alla dom frågorna nästan :)

kankse var för att du inte såg hela som du inte hängde mig då :d

2009-01-14 @ 21:20:20
Postat av: elin

jasså ? ja jag såg nog kanske sista tredjedelen , och jag stör mej på att jag inte fick reda på svaren på de frågorna :P menmen, du kanske kan ge mej svaren annars ?

2009-01-14 @ 21:46:39
Postat av: Anonym

jo men dom hade typ varsit hjärta och allt sånt, och varsin'a lugor med, om ja hängde med rätt (: men bara ett tsm där nere :O om du fattar, på ngt sätt. sen så fick dem ju så dom äter nnog inte dubbelt, utan dem är ju som vanliga människor jue :)

och vart dom ska gå och sånt vet jag inte hur dem gör eller bestämmer med de funkar ju iaf :DD

2009-01-15 @ 00:49:55
Postat av: Anonym

haha oj va fel de blev, hhaha, ahja hoppas du fattar :D

2009-01-15 @ 00:51:27
Postat av: t

alltså från magen och ner så är dem samma person, magen skickar samma signaler till de bådas hjärna så dem äter tills de är mätta och äter inte olika mycket. de delar även könsorgan. men allt som finns över magen; lungor, hjärta etc. är dem som två kroppar, fast i ett, det är därför deras kropp är lite bredare. frågan är nog lite mer, vem styr armarna?

2009-01-15 @ 17:18:49
Postat av: elin

tack så mycket för svaren :P ja den frågan har också kommit upp , och benen ? :P någon av dem måste ju vara mer bestämmande skulle jag tro :)

2009-01-15 @ 20:00:54
Postat av: Malin

Det kontrollerade en sida var, alltså Abby hade typ höger och Brittany vänster. Så de hade varsin arm och varsitt ben.

2009-01-16 @ 08:45:04
URL: http://beng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0