hasseldalen

Hej! Nu har jag kommit hem från hasseldalen, har varit där sen klockan elva imorse och eftersom vädret ändå inte var så fint så fick jag inte så dåligt samvete av att vara där. Det var ju inte så många där som badade heller, så jag och mamma satt ute och läste en varsin bok. Ganska skönt det ändå, därför måste jag införskaffa lite mer böcker som jag kan läsa. Det enda roliga under dagen var när fem barn kom och skulle köpa godis och så var två av dem svenskar och tre amerikaner, så skulle jag prata engelska med barnen och det kändes så fel! Märkte sen efter en stund att de pratade svengelska till och med, några svenska ord kunde de och så blandade de både svenska och engelska, haha. Det värsta var att de pratade i mun på varandra hela tiden! Men barn som pratar engelska är nog det sötaste som finns!

Nu funderar jag på att hoppa in i duschen, och sen gå till Anna och va med henne och Josse. Får se vad vi hittar på idag. Har ju hört att det är fest i folkets hus (?). Eller ja, hört och hört har vi väl egentligen inte men vi fick reda på det ändå. Men vi har ju redan bestämt oss för en lugn helg och det tycker jag är skönt. Man vet ändå  vad som kommer att hända,. Visst  det kan bli lyckat men man vet allt som händer runt omkring, alla skandaler och sånt där bara att det är med olika folk varje gång.. Fast där kom jag ju på en sak, skitsnack, eller det vill jag inte kalla det men skvaller är faktiskt väldigt roligt! Och det måste ni väl hålla med om att det är ? :)

Ha det bäst! Puss&kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0