ansiktsmålning på växtriket

Hej nu har jag precis kommit hem från växtriket! Jag har ju nämligen inte varit i skolan idag utan på ett dagis/fritids för asylbarn och även andra barn. Det var ju invigning idag och det var fullt med barn och människor i lokalerna! Jag, Linnea och Victoria var ju där och skulle göra ansiktsmålningar men tyvärr var de flesta för små för att vilja bli målade men jag målade i alla fall en liten tiger och en spiderman! Och dom blev så nöjda när de såg sig i spegeln, hihi. Vi ska ju dit nästa vecka igen och då ska vi vara där en heldag istället.

Kan ju tyvärr inte lägga upp några bilder eftersom det är dagis och så och det är ju lite privat. Men flera tidningar var faktiskt där och tog lite kort och intervjuade både oss och andra så man kanske hamnar i tidningen ändå, haha.

Var riktigt kul att måla barnen och det skulle vara ännu roligare om man hade lärt sig lite mer om ansiktsmålning. Karin på makeuupstore pratade ju på att hon kunde lära mig lite så kunde jag kanske vara med henne under mässor och sminka barn och det skulle jag inte säga nej till!



Nu ska jag faktiskt sätta mig med samhällen. Har ju prov på tisdag och har inte så många dagar jag kan plugga på så jag får sitta med skolarbete denna fredagen med. Är sugen på att träna lite senare också om min arm tillåter vill säga. Annars får man väl träna allt förutom armarna.

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0