ny vecka

Idag är det måndag och en ny veckan har börjat med nya möjligheter. Det är så man måste tänka! Allt blir så mycket lättare ska ni veta. Måndag är annars en väldigt jobbig dag med tre timmars (okej ungefär två) psykologi sen blev det lite lunch hemma hos Julia och efter det började praktiken. Det har varit oerhört lugnt idag så har läst igenom en bok som heter Makeup, och den borde läsas av folk som är intresserad av smink. Karin berättade om boken som hon hade köpt och jag kände igen den och när jag såg den kom jag på att jag hade lånat den från biblioteken förra hösten i början av skolan. Men jag läste den en gång till nu och då insåg jag vad mycket det var jag faktiskt inte förstod ur den då. Allt som stod i den nu var saker som jag har lärt mig under det gångna året och det var ett riktigt bevis på att jag faktiskt hade lärt mig mycket!



Så här ser boken ut ;) Och är skriven av Max Söderberg.

Idag har det varit lite annorlunda. Har fått sminkat Maj, Karins mamma inför damkvällen de skulle ha idag och imorgon har jag en modell att sminka. Vi kom nämligen in på det att jag aldrig testat att sminka någon mörkhyad eller som är lite mörkare i hyn och precis då kom Victoria från dansstudion in och var jättesugen på att bli sminkad! Så henne ska jag sminka imorgon och det ska bli jättekul ;)

Nu ska jag mysa ner mig i sängen, ha det så bra! Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0