storstädning

Håller på och storstädar mitt rum som jag får göra varje månad eftersom jag inte städar lite i taget utan väntar tills det blir riktigt stökigt! Passade på att tvätta lite penslar som jag använder också eftersom man inte hinner göra det på morgonen när man använder dom. Tvättade syntethårspenslarna med diskmedel eftersom det löser fett bäst och tog shampo och balsam i äktahårspenslarna för att få dom riktigt mjuka och fina.

Något som är riktigt viktigt att tänka på när man torkar dem är att låta de ligga plant på en handduk eller liknande och helst ska de vara lite lutade så vattnet rinner ur penseln. På så sätt håller de längre eftersom vattnet inte tränger in i penseln och löser upp limmet vilket resulterar i att håren släpper. Bra va?





Jag använder mig av penslar från makeupstore, mac och några som vi köpt genom skolan som jag inte tycker är värst bra.. Det står i alla fall leena e. professional på dem, men har aldrig hört talas om det förut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0